Historia rynku przesyłek kurierskich w Polsce

Zakupy internetowe, wysyłanie paczek dzieciom, które mieszkają na drugim końcu Polski jeszcze kilkanaście lat temu były kompletną abstrakcją. Dzisiaj każdy z nas przy wykonaniu kilku prostych czynności może zamówić kuriera do domu lub czekać aż jedna z firm kurierskich zadzwoni do naszych drzwi z zakupionymi kilka dni wcześniej produktem.

  aplikacja gls

 

Od czego wszystko się zaczęło?

Rynek usług kurierskich w Polsce miał swój początek już po II wojnie światowej, jednak wtedy istniało jedynie kilka firm, które zajmowały się transportem, logistyką oraz spedycją. Były to jednak duże przedsiębiorstwa państwowe mające bardzo wąski zakres usług (PKS lub Cargo), w związku z tym całą resztą zajmowała się Poczta Polska. Dopiero w 1978 roku powstało pierwsze przedsiębiorstwo – Servisco, które zauważyło niewydolność Poczty Polskiej i dostrzegło zapotrzebowanie na więcej możliwości przekazywania przesyłek. Kolejnym etapem rozwoju usług kurierskich było podjęcie przez Cargo współpracy z największą na świecie firmą kurierską jaką jest DHL. Rok 1997 również był niezwykle kluczowym dla rynku usług kurierskich. Wtedy to rozpoczął się proces liberalizacji rynku usług pocztowych. Od tego momentu możemy już tylko podziwiać bardzo szybki rozwój firm oferujących przewóz przesyłek z jednego końca kraju na drugi i nie tylko.

 




Gdzie dziś jest branża?

Dzięki niezwykle dynamicznemu rozwojowi rynku usług kurierskich w Polsce gospodarka ma coraz więcej możliwości wzrostu. Z każdym rokiem coraz prężniej działać zaczyna gospodarka internetowa, skupiona na wygodzie swoich Klientów. Każdy z nas robi systematycznie zakupy przez Interent – bez wychodzenia z domu. Po opłaceniu zakupów czekamy jedynie aż firma kurierska pojawi się pod naszym domem z zamówionym towarem. To właśnie dzięki usługom kurierskim nasze życie staje się coraz to łatwiejsze, a gospodarka rozwija się dynamicznie i zmierza w dobrym kierunku.

 

Close Menu